دسته‌بندی نشده

 نحوه تشخیص سرپلوس با کیفیت و نحوه واردات آن

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام خرید یک قطعه به دلیل تنوع بالا و عوامل متعدد همچون قیمت و کیفیت دچار سردرگمی در خرید خود شوید.
در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه تشخیص سرپلوس با کیفیت و همچنین نحوه واردات آن را توضیح دهیم.

نکات مهم در هنگام خرید سرپلوس با کیفیت:

قیمت قطعه : عواملی مهم در تعیین قیمت تاثیر دارند به فرض مثال برند های شناخته شده و معروف قیمت های بالاتری دارند و همچنین کیفیت و جنس فلز محصول و ابکاری آن نیز میتواند از عواملی باشند که در آن دخیل هستند. معمولا قطعات ارزان فاقد کیفیت میباشند.

نوع قطعه : قطعه خریداری شده باید برای خود آن خودرو باشند همچنین در خرید کله پلوس به تعداد خار نیز باید دقت شود به عنوان مثال در خودرو پراید دو مورد کله پلوس وجود دارد که یکی 19 خار و دیگری 20 خار است. 

جنس قطعه: کله پلوس چون یک قطعه متحرک است و مدام در حال چرخش و حرکت به طرف چپ یا راست می‌باشد، باید محکم و مقاوم باشد، که مقابل تکان های قطعه و فشاری که از طرف جعبه دنده و چرخ به آن وارد میشود مقاوم باشد. چون این قطعه احتمال زنگ زدن دارد جنس فولاد ضد زنگ بهترین جنس برای آن است.

نوع آبکاری: در قبل نیز به این موضوع اشاره شد که این قطعه بیشتر دچار زنگ زدگی میشود به همین دلیل در هنگام خرید به این مورد دقت کنید که آبکاری محصول با فلز استیل باشد پس جنس فولاد ضد زنگ با آبکاری استیل میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

مکانیسم ترمز: اگر نوع ترمز شما معمولی است از پلوس معمولی و اگر ترمز  ای بی اس دار است از این نوع پلوس تهیه کنید زیرا نوع چرخ دنده های این دو محصول با هم متفاوت است .

برند کله پلوس: سعی کنید در خرید خود از برند های معروف تهیه کنید زیرا در این قطعات قطعا کیفیت بالاتری وجود دارد و معمولا برند های معروف امتحان خود را پس داده اند ..

 

نحوه واردات قطعات

صنعت ماشین سازی یکی از صنعت­های بزرگ ایران است . ایران در ابتدا یعنی حدود 70 سال پیش مونتاژ اتومبیل و کامیون‌های غربی را برای رونق سیستم­های تولید داخل را آغاز کرده است. براساس اطلاعاتی که از انجمن بین المللی تولیدکنندگان اتومبیل گرفته شده است‌، ایران در سال 2016، 1.16 میلیون خودرو تولید کرده است که از این تعداد 1.07 میلیون خودروی سواری و 90 هزار کامیون است که نسبت به سال گذشته 18.6 درصد افزایش داشته و از نظر میزان تولید در رده بندی شانزدهم دنیا قرار دارد. از سال 2011 تا 2015، ایران از لحاظ تولیدات ماشین در رتبه‌های سیزدهم، هجدهم، بیستم، هجدهم و شانزدهم در دنیا قرار داشته است. اکنون نیز حدودا، بالاتر از 20 شرکت چینی در زمینه قطعات و وسایل نقلیه، مونتاژ و تولید قطعات، همکاری ساخت خط تولید و سرمایه گذاری و تأسیس کارخانه با ایران کار کرده اند.

علاوه بر این موارد وارد کردن قطعات ماشین به ایران از کارهای پر سود است که البته مقصد بیشتر این قطعاتی که وارد می­شوند شرکت­های تولیدکنند­ه قطعات خودرو و خودرو سازان میباشد.

 

ترخیص لوازم یدکی از گمرک ایران

در ایران واردات قطعات خودرو معمولا از کشورهای آلمان، چین، کره جنوبی، ژاپن و دبی میباشد که مانند هر وسیله وارداتی دیگر واردات از راه گمرک ایران وارد می‌شوند، که صد البته برای اینکه بتوانید خیلی سریع قطعات را از گمرک ترخیص کنید و ضررهای سنگین نپردازید باید تجربه کافی داشته باشید و با قوانین آشنا باشید. البته شرکت‌هایی در ایران هستند که این وظیفه را انجام می‌دهند و میتوانند به شما کمک کنند.

در زیر برای اشنایی بیشتر شما عزیزان تعدادی از این قوانین توضیح داده شده است:

مورد اول اینکه صاحب محصولات وارداتی و یا  نماینده قانونی او، باید مجوز خروج  را از گمرک بگیرد که دریافت این مجوز نیاز به انجام یک سری مراحل قانونی دارد.

برای گرفتن مجوز ترخیص کالا از گمرک نیاز به مجوز سازمان استاندارد است، و در صورتی که  قطعات خودرو شما استانداردهای مورد تایید از سازمان استاندارد را نداشته باشد مجوز نخواهید داشت.

شرکت‌های موتور کره جنوبی، شرکت رنو فرانسه، شرکت پژو فرانسه، شرکت نئوپلن آلمان، شرکت سانتاز اسپانیا، شرکت هیوندای، شرکت ولو سوئد از جمله شرکت‌های مورد تأیید میباشند.

مواردی که جهت ترخیص کالا از گمرک نیاز است:

ترخیصیه یا همان تسویه حساب با شرکت حمل کننده میباشد.

بارنامه که در آن اطلاعات محصول نوشته میشود.

گواهی مبدا که شامل اطلاعات قطعات و کشوری که این قطعات را از آن وارد کرده ایم.

فاکتور، که از سمت فروشنده دریافت کرده اید.

بیمه نامه

قبض انبار

پروفرما

ثبت سفارش، مجوزی که از وزارت بازرگانی باید دریافت شود.

لیست عدل بندی که چیدمان قطعات را نشان میدهد.

گواهی بازرسی

اظهارنامه

­پس از دریافت این مدارک گمرک  موارد را بررسی کرده و اگر تناقصی نبود ترخیص صورت میگیرد.

همچنین میبایست در طی این پروسه مالیاتی که روی کالای شما خورده است را پرداخت کنید.

مواردی در این زمینه مهم میباشند که در زیر به آن ها نیز اشاره کرده ایم:

واردات قطعات خودرو در بوشهر شامل تخفیف میباشد.

کامل ترین بازار لوازم خودرو در دبی میباشد.

آمریکا، ژاپن، آلمان و کره جنوبی بیشترین صادرات را در خاورمیانه در این زمینه دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *